Dyrektor wyznacza Pełnomocnika ds. zgłoszeń do podejmowania Działań Następczych.
Pełnomocnik ds. zgłoszeń podejmuje Działania Następcze z zachowaniem należytej staranności.
Dyrektor nadaje Pełnomocnikowi ds. zgłoszeń pisemne upoważnienie do podejmowania Działań Następczych i przetwarzania danych osobowych oraz zobowiązuje Pełnomocnika ds. zgłoszeń do zachowania tajemnicy w zakresie informacji i danych osobowych. Wzór pisemnego upoważnienia stanowi Załącznik nr 1 do Procedury. Wzór zobowiązania do zachowania tajemnicy stanowi Załącznik nr 2 do Procedury.
Pełnomocnik ds. zgłoszeń w szczególności:
weryfikuje Zgłoszenie,
prowadzi dalszą komunikację z Sygnalistą, polegającą na występowaniu o dodatkowe informacje i przekazywaniu Sygnaliście Informacji Zwrotnej.
Pełnomocnik ds. zgłoszeń działa w sposób bezstronny.
Pełnomocnik ds. zgłoszeń uzyskuje dostęp do danych osobowych przetwarzanych w związku z wyjaśnieniem okoliczności ze Zgłoszenia i jest zobowiązany do przetwarzania tych danych wyłącznie w zakresie niezbędnym do działań mających na celu wyjaśnienie okoliczności wskazanych w Zgłoszeniu.
Pełnomocnik ds. zgłoszeń nie może pozostawać w konflikcie interesów w związku z rozpatrywanym zgłoszeniem. Pełnomocnik ds. zgłoszeń zgłasza Dyrektorowi zaistniały konflikt interesów w związku z rozpatrywanym Zgłoszeniem. Dyrektor po potwierdzeniu występowania konfliktu interesów wyznacza Zastępcę Pełnomocnika ds. zgłoszeń, który podejmie dalsze działania związane ze Zgłoszeniem objętym konfliktem interesów.