Zgłaszanie naruszeń

  1. Dyrektor wyznacza Pełnomocnika ds. zgłoszeń do podejmowania Działań Następczych.
  2. Pełnomocnik ds. zgłoszeń podejmuje Działania Następcze z zachowaniem należytej staranności.
  3. Dyrektor nadaje Pełnomocnikowi ds. zgłoszeń pisemne upoważnienie do podejmowania Działań Następczych i przetwarzania danych osobowych oraz zobowiązuje Pełnomocnika ds. zgłoszeń do zachowania tajemnicy w zakresie informacji i danych osobowych. Wzór pisemnego upoważnienia stanowi Załącznik nr 1 do Procedury. Wzór zobowiązania do zachowania tajemnicy stanowi Załącznik nr 2 do Procedury.
  4. Pełnomocnik ds. zgłoszeń w szczególności:
    • weryfikuje Zgłoszenie,
    • prowadzi dalszą komunikację z Sygnalistą, polegającą na występowaniu o dodatkowe informacje i przekazywaniu Sygnaliście Informacji Zwrotnej.
  5. Pełnomocnik ds. zgłoszeń działa w sposób bezstronny.
  6. Pełnomocnik ds. zgłoszeń uzyskuje dostęp do danych osobowych przetwarzanych w związku z wyjaśnieniem okoliczności ze Zgłoszenia i jest zobowiązany do przetwarzania tych danych wyłącznie w zakresie niezbędnym do działań mających na celu wyjaśnienie okoliczności wskazanych w Zgłoszeniu.
  7. Pełnomocnik ds. zgłoszeń nie może pozostawać w konflikcie interesów w związku z rozpatrywanym zgłoszeniem. Pełnomocnik ds. zgłoszeń zgłasza Dyrektorowi zaistniały konflikt interesów w związku z rozpatrywanym Zgłoszeniem. Dyrektor po potwierdzeniu występowania konfliktu interesów wyznacza Zastępcę Pełnomocnika ds. zgłoszeń, który podejmie dalsze działania związane ze Zgłoszeniem objętym konfliktem interesów.
Skip to content