

W marcu, na lekcjach fizyki, uczniowie klas siódmych badali, jakim ruchem porusza się robot
„Photon”. Samodzielnie zaprojektowali i przeprowadzili doświadczenia. Sprawdzali, czy robot
w jednakowych odstępach czasu przebywa takie same odcinki drogi. Do doświadczenia potrzebne
były przedmioty i przyrządy: robot „Photon”, linijka, koło miernicze, kreda, samoprzylepne karteczki
i stoper. Wyniki pomiarów zapisali w tabeli, a następnie obliczali wartość prędkości. Okazało się,
że robot „Photon” poruszał się ruchem jednostajnym prostoliniowym lub ruchem zmiennym. Podczas
ćwiczeń praktycznych wszyscy uczniowie byli aktywni i odpowiedzialni za wykonanie swoich zadań.
Świetnie współpracowali w grupie. Okazało się, że fizyka nie jest wcale taka trudna. Praktyczne
zajęcia na pewno pozwalają uczniom lepiej przyswoić wiedzę i zrozumieć otaczający świat.
Lidia Bukowska
#laboratoriaprzyszłości#
#laboratoriaprzyszlosci#